Gyerekkel utazni már nehezebb, mint felkapni egy bőröndöt, elindulni  és megszállni az első helyen, ahol szabad szoba akad. Gyerekkel már megnézzük, hogy van-e medence az adott szálláshelyen, adnak-e fellépőt és van-e bébiétel esetleg az étteremben. Sokan kimondottan bababarát szálláshelyeket keresnek, hogy a családi pihenés tényleg pihenés legyen. De amíg a szállodák család és gyermekbarát szállodaként hirdetik magukat, sokszor csalódnak a szülők, mert nem azt kapják a pénzükért, amit várnak. 

Van egy csoport az interneten, ahol tapasztalatokat lehet cserélni más szülőkkel és megbeszélni ki és melyik helyet ajánlja, vagy éppen nem javasolja. A csoport ötletgazdájával és adminjával, Boros Dianával készült beszélgetés.

Honnan az ötlet, azon túl , hogy turizmusban dolgoztál es van egy kislányod? Volt kellemetlen tapasztalatatod?

Pár hónappal ezelőtt még nem gondoltam volna, hogy megvalósítom azt, ami az eddigi tapasztalataimat, kedvelt tevékenységeimet, illetve hobbijaimat összefűzi és az önmegvalósítás irányába terel. Hirtelen jött az ötlet és minden összeállt egyszerre. Elém került egy cikk arról, miszerint a jövőben egyre nagyobb teret hódít a személyes ajánlás, hiszen sok portálon megvásárolt vagy akár hamisított beszámolókat is közzé lehet tenni, ezzel is segítve a rangsorolásban feljebb jutást és a pozitívabb összképet.

Számos kismamás csoportot vezetek és többször is szóba került, hogy kisbabával hová érdemes menni nyaralni és ilyenkor rengeteg beszámoló és tipp érkezik.

Az általam indított Bababarát Szállások Csoport kitűnő terepet biztosít ezen vélemények megosztására.

A Bababarát Szállások FB oldalon érdekes, vicces, szórakoztató tartalmakat találnak az anyukák és apukák, emellett a már tesztelt szálláshelyekről is osztok meg bemutató posztokat. A fB oldal és a csoport képezik a Bababarát Szállások weboldal alapját, ahol az élménybeszámolókon, bemutató videókon kívül szállásfoglalásra is van már lehetőség.

Igazán kellemetlen tapasztalataim nem voltak, de olyan igen, amikor bizonyos területeken csalódás ért vagy egyszerűen nem az elvárásaimnak megfelelő szolgáltatásokat kaptunk. Ez nem feltétlenül személyzettel kapcsolatos probléma, sokszor inkább infrastrukturális vagy eszközbeli hiányosság.

Külföldön dolgoztál szállodákban, onnan van tapasztalatod, hogy mennyire baba és gyerekbarát szállodák vannak?

Ausztriában nagyobb hangsúlyt fektetnek a kifejezetten gyermekbarát hotelek létrehozására, sőt ilyen jellegű szállodaláncok, csoportosulások is léteznek (Kinderhotels). Azokban a szállodákban, melyekben én dolgoztam, megszállnak családok is, az alapvető felszerelések biztosítva vannak, de nem erre a szegmensre specializálódnak.

Melyik szállodákról van szó?

Az utóbbi 10 évben (leszámítva a kislányommal otthon töltött 20 hónapot) a bécsi "Hilton Vienna "és "Hilton Vienna Plaza"-ban tevékenykedtem vezetői pozíciókban. Tapasztalatszerzés céljából pedig "Hilton Milan"-ban illetve a berlini Waldorf Astoriában is dolgoztam rövidebb ideig.

Nem csak a saját részlegem vezetéséért voltam felelős, de többek között a Hilton Vienna Plaza belső és online értékelése, s a rájuk való reagálás is a feladatkörömbe tartozott, ahogy a különböző online portálokon posztolt értékelésekkel való munka, a kapcsolattartás, a vendégek véleményeinek, kritikáinak megválaszolása, feldolgozása és továbbítása. Manager on Duty-ként pedig az egész szálloda zökkenőmentes működéséért is rendszeresen felelős voltam.

Továbbá a Hilton Vienna Plaza Blue Energy programjának elnökeként is sok mindenre volt rálátásom. Folyamatosan azon dolgoztunk, hogyan tudnánk a vendégek és a dolgozók elégedettségét fokozni, mindezt környezettudatosság és társadalmi szerepvállalás mellett.

Idén februártól pedig Plaza Service Manager-ként erősítem a Hilton Vienna Plaza csapatát. A dolgozók által nyújtott szolgáltatás minőségét kell biztosítanom és ellenőriznem a Front Office részlegén. 

Van jó ötlet, amit szívesen megvalósítanál magyar szállodákban?

Rengeteg szállodában jártam már és még mindig meglepődök rajta, hogy sok helyen a költséghatékonyság miatt a falra erősített sampon vagy szappan dispenser-t használják még mindig. Négy és öt csillagos szállodáknál ez számomra nem elfogadható. Ötletem lenne rengeteg, de ezeket mindig az adott szálloda lehetőségeihez, adottságaihoz lehet csak igazítani.

Csak hogy egy-két példát említsek:

Nagyon fontosnak tartom, hogy egy szálloda az érzékekre is hasson pl. a szép design-on és berendezésen, megfelelő világításon, virágokon kívül legyen kellemes illat is a lobby-ban. Legutóbbi munkahelyemen megoldható volt, hogy egy bizonyos parfümöt adagoltak a központi levegőztető rendszerbe, ezáltal nyújtva egyedi és jellegzetes hangulatot, atmoszférát.

Hotelekben általában sok visszajáró, illetve törzsvendég száll meg. Érdemes elmenteni a rendszerben vagy listát készíteni az ő kedvelt szolgáltatásairól, szoba,- és étel,- ital preferenciájáról, melyeket folyamatosan update-elhetünk, így segítve a szállodai dolgozók munkáját. A vendég különleges bánásmódban részesül,  még jobban erősítve a lojalitást.

Az is növeli a vendégek elégedettségét, ha többet nyújtunk, mint amit elvárnak tőlünk. Előzékenység, a vendégek kívánságainak teljesítése még mielőtt jeleznèk az igényüket, mély benyomást tud tenni. Az is fontos, hogy a vendég ne hagyja el a szálláshelyet úgy, hogy a tartózkodás alatt felmerült problémák nem lettek megoldva, kompenzálva.

Érdemes standardokat bevezetni, hogy minden dolgozó tisztában legyen az elvárásokkal.

Továbbá hihetetlen fontos a hotel személyzetének és munkájának megbecsülése, elismerése, a motiváció, a továbbképzés.

A szállodák sok mindent tehetnek a társadalomért is, szociális és környezetvédelmi projektekben is érdemes szerepet vállalniuk, példát mutatniuk.

Szálloda, aki most gondolkodik azon, hogy gyerekbaráttá alakítaná saját magát, mit tanácsolnál, hogyan kezdjen hozzá?

Mi rengeteg piackutatást folytattunk, kiderítettük mik az igények. A szülők körében az első helyen áll az, hogy legyen medence, vagy wellness részleg, de egy jól felszerelt vendégház ennek hiányában is lehet bababarát. A szükséges eszközökön (kiságy, etetőszék, wc szűkítő, fellépő, pelenkázó vagy feltét, vízforraló stb) érdemes a kulináris ajánlatokat is testre szabni és animációs programok is kedveltek. 

A Bababarát Szállások projekt egyébként ebben is tud segíteni a szálláshelyeknek, hiszen hosszútávú célunk a szállások bababarátabbá tétele is és szolgáltatásfejlesztési tanácsadást is nyújtunk. A bababarát minősítést is csak azoknak a szálláshelyeknek tudjuk odaítélni, akik megfelelnek a több mint 90 pontból álló listánk mimimum követelményeinek. 

Hogyan működik a Facebook csoport? Mennyire objektívek a vélemények?

Az Facebook csoport abszolút organikus, mindenki a saját élményeit oszthatja meg, legyen az pozitív vagy negatív.

Vannak visszajelzések szülőktől, akik a ti segítségetekkel választottak szállodát?

Igen, folyamatosan kapjuk a visszajelzéseket, hogy nagy segítséget tudtunk nyújtani a szálláskiválasztásban.

Ti ellenőrzitek, mi jelenik meg az oldalon vagy bárki, bármit írhat?

A csoportban bárki írhat beszámolót és moderátoraink folyamatosan figyelemmel kísérik a posztokat. A FB oldalon és a weboldalon csak az általam közzétett beszámolók jelennek meg, de a szülőknek ugyanúgy van lehetőségük kommentálásra és a szállodák értékelésére.

Vannak visszajelzesek szállodáktól? Én pl. minden utazás után megírom a szállodának, hogy mi volt jó, mi nem tetszett. Van, aki válaszol és megköszöni a segítséget, az ötleteket, van akit nem is érdekel, hogy a szülőknek mi a véleménye.

Sok múlik a szálloda vezetőségén. Azon, hogy a kritikát milyen módon fogadják. A legtöbb vendég építő jelleggel említi meg a hiányosságokat, ezeket érdemes a szállodának arra használni, hogy kiküszöböljék a hibákat, javítsanak a szolgáltatások minőségén, hogy ezek a dolgok ne forduljanak elő mégegyszer. Az is nagyon fontos, hogy a vendég ne hagyja el úgy a szállodát, hogy nem tudta kibeszélni a problémákat. Sokszor már a gondok meghallgatása, elismerése, bocsánatkérés is sokat javít a megítélésen, kompenzáció pedig szintén fontos pillére a panaszok kezelésének. Én is jelzem a pozitív és negatív tendenciákat, ha pedig olyasmit tapasztalok, ami nem várhat kicsekkolásig, azt egyből továbbítom az illetékesek felé.

Neked milyen lenne az ideális bababarát szálloda? Van ilyen Magyarországon?

A tesztelés nemrég kezdődött el, így még nem tudom megmondani, hogy melyik szállodák kerülnek a bababarát toplista elejére. Mindenesetre biztos vagyok benne, hogy lesz olyan szálláshely, ahonnan örökreszóló élményekkel térünk majd haza és hogy ez megvalósuljon, az adottságokon, szolgáltatásokon kívül  sokszor csak apróságok kellenek.

Mi a hosszútávú terv a kezdeményezéssel?

Nagyon örülnénk, ha a Bababarát Szállások portáljai segítségével minden szülő megtalálhatná álmai szálláshelyét és persze az is fontos számunkra, hogy a szálláshelyek is profitálhassanak a szülők véleményeiből, ezáltal növelve a ténylegesen babarát szállások számát.

Kozma Judit
Kétpöttöm


Tetszett a cikk? Hasznosnak találod? Osszd meg, hogy az ismerőseid is láthassák!

Kövessétek a Facebook oldalunkat, Instagram-ot, csatlakozzatok élménybeszámolókért a zárt FB csoportunkhoz vagy olvasgassatok itt, a Bababarát Szállások weboldalán